LG WD-14352FD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 66 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG WD-14352FD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

franiek 17-12-2020

Na 11 jaar en 10 maanden de geest gegeven

Geschreven voor: LG WD-14352FD

Jaren zeer tevreden geweest met deze machine, nooit problemen gehad. Nu helaas de geest gegeven, denk niet dat ik hier zelf nog aan ga sleutelen. Vandaar maar weer een nieuwe wasautomaat en vanwege deze ervaring maar weer een LG

Ester 09-05-2017

Super wasmachine

Geschreven voor: LG WD-14352FD

Ik herken niets van alle voorgaande klachten die ik hier lees. Hebben deze machine sinds 2007 en altijd goed zijn werk gedaan in een gezin met kinderen en huisdieren. Werkkleding en paardrijkleding gingen hopla de wasmachine in en de wasmachine draaide bijna dagelijks. Helaas heeft hij gisteren de geest gegeven en na 10 jaar gaan we gewoon weer voor een nieuwe LG. Onze vorige wasmachine een Bauknecht overleed al na 5 jaar dienst dus....Je moet er gewoon ook een beetje geluk mee hebben denk ik..;)

Pluspunten

• 10 jaar zonder problemen gewassen

Minpunten

• geen

Tim 17-11-2016

Na 5 jaar onbruikbaar door kapotte lagers

Geschreven voor: LG WD-14352FD

Eerste jaren tevreden over deze machine. Goede prijs kwaliteit.
Maar na iets meer dan 5jaar zijn de lagers kapot en moet ik kiezen tussen een dure reparatie of een nieuwe machine.

Geen LG wasmachine meer voor mij

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• duurzaamheid
  • onderhoud

Hanjelle 07-12-2013
Geschreven voor: LG WD-14352FD

In juli 2007 gekocht, zeeeer intensief gebruikt (huishouden met drie kleine kinderen) en veel plezier van gehad. Afgelopen week een nieuwe waterpomp gemonteerd a €50,- maar verder geen problemen met lagers zoals beschreven in andere reviews.

SaskiaR 24-10-2013
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Na 3 jaar lagers al kapot! Laten repareren is ongeveer net zo duur als een nieuwe machine...
Als ik voor een nieuwe machine ga wordt het in ieder geval geen LG meer.

Nickvt 27-09-2013
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Ook bij mij na 3 jaar al lagers eruit. LG doet er niets aan en helaas is IT's failliet zodat ik daar geen aanspraak kan maken op de wettelijke regelingen.

Verder ook in gebruik nooit goed geweest. Weinig water waardoor was niet schoon wordt of zeepresten achterblijven, centrifugeren bij veel programma's niet op hoog te zetten en een "kort" wasprogramma van 30 minuten dat na het vullen van de trommel ongeveer 3-4 minuten echt wast alvorens alweer af te pompen en te gaan spoelen.
Kortom: een waardeloos product met een levensduur die veel korter is dan gebruikelijk en dus niet de moeite is om aan te schaffen.

Conan1068 26-07-2013

FF een update,
inmiddels draait de machine alweer zo'n 5 jaar zijn wasjes. Niet heel intensief (1-persoons huishouden) maar daarom juist heb ik ook destijds een grotere trommel gekocht. Ik was uitsluitend volle trommels, beter voor het milieu en waarschijnlijk ook beter voor de machine.
Prijs, gebruiksgemak en bediening had ik al beoordeeld, inmiddels komnt ook de duurzaamheid er met een grote plus vanaf. Prima wasmachine, niets mis mee.

buggle01 24-07-2013
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Erg ongelukkig met mijn keus voor deze lg destijds. Nu na 4 jaar al mega lawaai en ja hoor lagers kapot. Onderdeel kan ik nog vanuit coulanceregeling krijgen maar arbeidsloon zo'n 250 euro. Ik durf dit niet meer te investeren in dit apparaatje ga een nieuwe aanschaffen. Zal wel een aeg of Miele worden.

martijn1856 04-05-2014

Hi buggle01. Ik heb precies hetzelfde probleem. 580 euro neergelegd. Na 5 jaar lagers kapot, niet meer te repareren. Nooit meer een LG voor mij!

MdRuijter 30-12-2012
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Nadat ik in september de lagers heb vervangen, loopt het apparaat weer als een zonnetje. Laat je machine dus niet 'zomaar vervangen of repareren' voor veel geld. Kijk naar de tips hoe een lager vervangen kan worden. Bij dit apparaat is dat nog eenvoudiger dan in het voorbeeldfilmpje op youtube.

pietervdr 23-06-2013

Dag MdRuijter,

Ook ik heb waarschijnlijk het zelfde probleem. Na zo'n vier jaar is de machine behoorlijk veel lawaai gaan maken tijdens het centrifugeren. Ook als je de trommel met de hand ronddraait dan lijkt deze niet meer zo gladjes te lopen als voorheen.

Ik heb de onderdelen en het adres van de leverancier al genoteerd uit je reactie op een ander bericht.

Ben alleen bang dat de reparatie wel iets anders zal zijn dan op het filmpje omdat het hier een direct-drive betreft. Ergens las ik dat je foto's van je reparatie hebt gemaakt. Kun je die aan me sturen? Bij voorbaat dank daarvoor.

pieter_vdr (apestaartje) hotmail.com

JCK2 29-12-2012
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Ik heb weliswaar de WD14342FD (ipv -52FD) maar die wast al 4,5 jaar als een zonnetje.
Ja: "Niet goed spoelen", vond ik ook in het begin.
Maar hij gebruikt minder water bij kleinere wassen, hij weegt eerst en past progamma aan, een milieubesparende functie die je kan omzeilen door niet te kleine wasjes te draaien. En voor kleinere wassen weinig, echt veel minder, wasmiddel te gebruiken.
Ik ben juist heel blij met deze machine, hopelijk gaan bij mij morgen niet de lagers stuk, maar dan weet ik vast uit review hieronder dat dat 'n doehetzelf-klusje is.

Sandrazv1 23-11-2012
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Was nu sinds december 2008 met deze machine. heb een 1 persoons huishouden dus geen intensief gebruik.
Helaas is mijn machine niet meer zo stil als hij eerst was. Ws lagers stuk. Ook mijn was ruikt niet geheel fris als hij uit de machine komt, zelfs met weinig zeepgebruik. Vraag me af waarom er 7 jaar garantie wordt gegeven op de trommel en de aandrijving en je dus toch voor kosten komt te staan als daar iets mis mee is. Voor mij NOOIT meer LG

Gergith 09-10-2012
Geschreven voor: LG WD-14352FD

De machine ziet er mooi uit en is heel stil.
Naar mijn mening wordt er met te weinig water gespoeld en wordt de witte was op 60 graden en zelfs op 90 graden niet helemaal schoon.
Toch heb ik grote spijt van mijn aankoop.
De machine is gekocht in dec. 2008. Wij zijn een 2-persoons huishouden dus wordt de machine niet intensief gebruikt.
Vanaf het begin is er 3 keer een monteur langs geweest omdat het "riedeltje"dat de was klaar is zich spontaan laat horen als de machine niet wordt gebruikt. De monteur heeft het voorpaneel verwijderd en het aan/uitknopje afgevijld. Nu begint het weer blijft de powerknop weer vaak hangen en moet ik heel vaak drukken voordat de machine start.
Sinds 2 weken maakt de trommel een hard, schurend geluid. De lagers al versleten. Kosten man dus. Nooit meer een wasmachine van LG!

moontje 26-03-2012
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Ik heb deze wasmachine nu bijna 4 jaar en helaas zijn ook bij mij de kogellagers al versleten. de reparatie weegt niet op tegen de aankoopprijs. Heel jammer want ik ben verder heel tevreden over de wasmachine. nu maar op zoek naar een ander, geen lg meer voor mij!

Roy.k. 24-08-2012

Ook hier de kogellagers versleten. Na 5 jaar kunnen ook wij naar een nieuwe wasmachine gaan kijken. Zoe zie je maar dat een kieskeurig stempel maar weinig zegt. Duurzaamheid komt pas later boven water drijven. Wel jammer.. en ook voor ons geen LG meer. Ik vraag me af hoe lang ik nog op de kapotte kogellagers wasjes kan draaien. De was moet toch gedaan worden voordat er een nieuwe staat. Is er geen brandgevaar?

MdRuijter 22-09-2012

Hoi Moontje,
Ik weet niet of jijzelf of een kennis een beetje handig is, maar het vervangen van de lagers kun je zelf doen. Dat scheelt veel geld. Wat heb je nodig? €44 materiaal incl verzendkosten van europart-punt-nl.
Simmering 37x76x9.5/12 06317010
Lager 6305 2RS1 25x62x17 00015451
Lager 6306 2RS1 30x72x19 00015461
http://youtu.be/XaFF2-Rl8Nc hier staat een 'how-to-do-it' Ik ben niet super handig zelf, maar het was goed te doen in minder dan 6 uur.

Aard appel 09-09-2012

Hoe kom je erachter dat je kogellagers versleten zijn?
Ik heb de wasmachine nu 3,5 jaar. Ik was 2 keer per week op 30' snel, en 1 keer per week op 60 katoen.

Melisse 13-01-2012
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Een waardeloze wasmachine na 3 jaar al versleten lagers voor een machine van 549,- is dat belachelijk.
Geen goede reclame voor LG.
Geen garantie meer dus voor bijna 300,- kan ik hem laten repareren. Ik weet niet wat ik moet doen als ik de slechte berichtten hier lees kan ik misschien beter een ander kopen van een ander merk.

Benneke 15-01-2012

Vind jou review beetje over de top, omdat je het hebt over versleten lagers, maar je beoordeeld de machine verder in totaliteit heel slecht. Wasresultaat een 5 en gebruikesgemak een 6 pffffffffftt. De machine doet zijn werk goed, oogt goed,(als je dat niet vind, waarom schaf je dan niet gelijk een goed ogende machine aan)maar vooral is ie heel makkelijk in bediening. De machine bevalt mij tot nu toe in ieder geval heel goed. Maar ik kan nog niets zeggen over duurzaamheid.

Annelies64 23-11-2011
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Heb eigenlijk nog nooit een echt lekker fris ruikende was uit deze machine gehad...... Monteur is er bij gewwest toen ie 9 maand oud was. Constateerde vetluis en heeft waterinname hoger gezet. Gebruik nu zo min mogelijk poeder en ik ben vele reinigingsacties verder hel helpt allemaal niks. Deze machine gat eruit na slechts 2 jaar!!! Voor mij nooit meer een LG.

water73 08-01-2012

Hoi Annelies64,

Ik had het probleem eerder ook, maar gebruik nu geen wasverzachter meer en met regelmatig een kookwas(95 graden) en ik heb geen last meer van vet/wasluis.
Om de wasmachine te reinigen heb ik dettol gebruikt op 95 graden met lege trommel, hierdoor is de wasluis en de muffe geur verdwenen uit de wasmachine. Misschien kun je hier iets mee! Succes.

groetjes maaike

mineola 05-09-2011
Geschreven voor: LG WD-14352FD

we hebben deze wasmachine nu 3 jaar, er is al een nieuwe trommel in gekomen,een nieuw rubbermanchet om de deur waterdicht af te sluiten,de aan/uit knop blijft regelmatig hangen.
dit is trouwens binnen de garantieperiode keurig opgelost,wat door hun bestelsysteem van onderdelen wel heel erg lang duurt.
de was wordt lang niet zo schoon als uit mijn vorige wasmachine en er zitten voortdurend kleine gaatjes in mijn kleding.en nu is de afvoerpomp stuk,geweldig!!

josje232 14-06-2011
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Technisch draait de machine als een zonnetje, trilt niet, geluidsarm. Wasresultaat valt serieus tegen: Machine neemt weinig water (wel energiezuinig) en accepteert maar zeer weinig zeep. Bij te veel zeep gaat de machine schuim afvoeren dmv extra wateriname/afvoer en extra tijd. Gevoelig voor "wasluis". Machine heeft zelf geen ontluchting in de afvoer; deze moet je dus zelf evt op of in de afvoer maken. (dit op aanwijzing van de monteur, zonder ontluchting hevelt de machine zichzelf leeg).

goek 15-12-2010
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Prima ding! Wij hebben hem met name gekocht vanwege de stille motor en dit is zeker niet tegengevallen. Tussen de woonkamer en het washok zit bij ons alleen een muurtje van glasbeton en je hoort hem eigenlijk alleen een beetje bij het centrifugeren.

Buis40 24-08-2010
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Ook wij hebben geen goede ervaring met de machine. Denken eraan nu naar 2 en half jaar gebruik toch maar weer een andere machine te kopen. Ook onze was wordt niet altijd schoon en de kleding komt er soms met een gaatje uit echt balen! Was nu veel in waszakjes. Soms ruikt de was nog muf, met name als er bv. vaatdoekjes zijn mee gewassen. Ook wij hebben het idee dat er te weinig water in komt. Heeft niets te maken met oude leidingen want wij wonen in een nieuw huis. Ben benieuwd of iemand weet waar deze problemen daadwerkelijk vandaan komen en of er iets aan gedaan kan worden. Van de helpdesk moesten we de trommel navoelen. Geen scherpe randjes gevonden (aantal keren opnieuw gevoelt).Ook lekt de deur van de wasmachine al.Verder wel gebruikers vriendelijk en maakt weinig geluid. Met een gezin is de 7 kg vulruimte wel erg prettig.

Benneke 20-08-2010

---------- update review, 20-08-2010 ----------
Hierbij opnieuw een update,
Hoorde een piep bij het draaien van de trommel.
Monteur was snel ter plaatse.
Echter was de piep al weer weg. Dit komt dat het rubber een beetje droog kan worden achter de trommel. Kan geen kwaad. Beetje vloeibare groene zeep een keer op 95 graden zonder was laten draaien en je hoort geen piep meer. Rubber wordt dan iets minder schraal.
Verder ben ik heel erg tevreden over machine. Alles al eerder uitgelegd en Machine nu ruim 2 jaar in bezit.

---------- 2e review, 28-12-2009 ----------
Hierbij nog even tussen balans. Inmiddels heb ik de machine 1½ jaar en ben nog steeds erg tevreden. Ik was gemiddeld 3 x per week. Ik heb ook vreemde reacties hier gelezen, en ja zelf kan ik mij daarin tot nu toe niet vinden. De was gaat bij mij niet tussen de trommel en kuip vast zitten en ook hoor ik geen lagers tot nu toe. Het wasbolletje gebruik ik alleen als ik de machine direct aanzet en dus niet met timer. Dit kan ook niet omdat de machine de was bij het aanzetten met de timer gelijk weegt door de trommel te draaien, waardoor dan in combinatie met het wasbolletje, afhankelijk van uitgestelde starttijd het vloeibaar wasmiddel dan te lang op het wasgoed blijft liggen. Vandaar dat in de gebruikershandleiding staat dat je geen wasbolletje kan gebruiken. Dit kan wel maar dan niet in combinatie met timer. Ben zeer te vreden over machine en vindt het nog steeds een aanrader. Zeker wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding!

---------- 1e review, 26-09-2008 ----------
Wauw wat een fijne machine. Woon pas weer op mezelf en wilde een nieuwe wasmachine en droger hebben. Heb allebei gekozen voor LG. Alhoewel ik de droger bijna niet gebruik, alleen met heel erg vochtig buitenweer en veel was. De machine ziet er degelijk uit en volgens de verkoper is directdrive geweldig en minder storings gevoelig. Een goede machine voor weinig geld. De machine wast goed en je hoort deze bijna niet. Ook het centrifugeren is acceptabel genoeg.
Begrijp 1 review dan ook helemaal niet. En nu komt het, en daar zullen wel meer mensen het met mij eens zijn. Een eindsignaal waar je vrolijk van wordt en die je echt niet zult uitschakelen als dat al zou kunnen. Wel nog even opmerken dat ik deze machine daarom niet heb gekocht en daar ook niet van af wist. Maar wel leuk om te melden.

benneke 19-06-2015

Hierbij weer een update. Inmiddels heb ik de machine 7 jaar, en wat een fijn apparaat is het zeg. Heb er geen problemen mee, lagers hoor ik niet en de elektronica doet het nog steeds goed. Natuurlijk, ik heb een eenpersoonshuishouden, maar 7 jaar is toch fijn, om zonder problemen te kunnen wassen.

miekes 19-08-2010

---------- update review, 19-08-2010 ---------
Na 1,5 nog maar eens een up-date omdat ook ik herken dat de power knop (rechts)de laatste tijd blijft hangen.Hij is en blijft dan ingedrukt.
Na wat geprobeer, komt hij tot nu toe wel weer los.

Ook hebben we zo nu en dan een vreemde melding als de machine uit is, soms uren later.
Een deuntje en wanneer we gaan kijken brandt de temperatuurknop, knippert in het display het tekentje van de pauzeknop en zien we 3 horizontale streepjes waar de tijd hoort te staan.

Wanneer iemand enig idee heeft waar dit vandaan komt...

--------- 1e review, 16-08-2009 -----------
Deze wasmachine nu een maand of 4 in gebruik (gekocht n.a.v reviews) en kan er niets aan doen, maar ben NIET tevreden. Ondanks dat ik was volgens de tips in de gebruiksaanwijzing.
Gezin met 3 al grotere kinderen en dus regelmatig én veel wasgoed, merk ik op dat * Vrij simpele vlekken er niet, of niet altijd, uit zijn en transpiratiegeur regelmatig nog in de 'schone' was aanwezig is.
Wat nog het meest tegenviel was een t-shirt dat vol gaten uit de was kwam, zeker wetende dat dit niet zo was toen het er in ging. Het zat samen met een dekbedovertrek en nog wat klein spul. De gebruiksaanwijzing geeft aan dat je bij zware spullen (dekbedovertrek) deze eerst in de trommel dient te doen alvorens de rest. Kennelijk heeft dat niet geholpen.
Ook andere tips en uitproberen van ander wasmiddel helpt de resultaten niet verbeteren..
Het lijkt wel of er te weinig water gebruikt wordt om normaal bevuild wasgoed goed schoon te kunnen krijgen. De toevoer water is overigens goed in orde.
Het is verder een stille machine en het gepiep na afloop nemen we maar voor lief 's nachts ;-)

TangeM 18-03-2010
Geschreven voor: LG WD-14352FD

We hebben deze machine nu ruim een jaar in gebruik, en ben we zijn er erg tevreden over.
De beoordeling spreekt voor zich. Een paar minpuntjes:
- De aan/uit knop blijft soms "hangen", hierdoor gaat hij in storing. Nogmaals op de knop drukken verhelpt de storing altijd.
- De piepjes aan het einde van een wasprogramma zijn wel erg hard.

sinned42 09-02-2010
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Ik heb de machine nu ongeveer 2 jaar en ben nog steeds tevreden. Tijdens het wassen maakt de machine totaal geen lawaai, hij staat in de bijkeuken, en werkt naar behoren. Ik zal zeker weer voor en LG gaan als ik aan een nieuwe toe ben, maar dat mag van mij nog ff duren. Ik gebruik de machine ongeveer 5x per week, en de 7ltr trommel kan lekker veel in 1x in. De vol synthetische was komt er zelfs bijna droog uit, kortom een geweldige machine.

sinned42 18-01-2012

ff een update, ben nog steeds zeer tevreden. heb de machine nu ong. 4 jaar, wast goed, ruikt goed en is nog steeds bijzonder stil. Ik herken dan ook veel van de klachten op deze site niet. zou nog steeds voor een LG gaan

Hans Splinters 26-01-2010
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Sinds Pinksteren 2007 in bezit, na 13 jaar een Blomberg gehad te hebben met 3 reparaties; nu was de koek op. Gezin met 4 kinderen vraagt om goede machine, draait (bijna) dagelijks. Als deze het ook ca 10.000 wasbeurten volhoudt ben ik dik tevreden, maar gezien de (relatief) belachelijk lage aanschafprijs in vergelijking met bijv. Miele zou ik al tevreden zijn met een levensduur van 6 jaar. Specs van deze LG spraken ons aan, 7ltr inhoud, grote vul opening, volledig te openen deur en borstelloze trommel. Hij is werkelijk superstil. Gezien de grootte van de trommel en de 1400tpm is het wel belangrijk om de machine (maar ik denk dat dat bij elke wm geldt) waterpas te zetten. Ik ben normaliter niet iemand die dit soort hoge cijfers geeft, maar de LG is het waard om meer in de picture te komen.

Theo1000 14-10-2009
Geschreven voor: LG WD-14352FD

Wij hebben deze machine nu 1,5 jaar.

Op zich zijn we heel te vreden over de machine.

WEl merken wij op dat we nu voor de 2e keer wasgoed tussen trommel en kuip is dat zich niet laat verwijderen.

Helaas 2 volle wassen wasgoed naar de filisteinen kosten 150-200

De eerste keer was een monteur langsgeweest. Probleem werd niet verholpen.
Later is dit telefonisch met de klantendienst zelf verholpen.

Wat er nu tussen zit weet ik niet het verwijzderen lukt niet op de voorgaande manier.

Volgens de klantendienst kan het alleen verholpen worden door een monteur. Voordeel van direct drive ???